Min humor genom tiderna

Jag har sett på teckande serier och läst serietidningar sedan jag var liten. Spänning var inte riktigt min grej, utan jag föredrog humor framför allt. Det dröjde inte länge innan jag började teckna egna serier och skrev ner roliga historier jag hittat på.
Jag har letat, men jag måste ha lagt de gamla serierna i en låda som ligger gömd någonstans. Men en liten lyckades jag hitta tillslut.

Jag var nog sex år då jag ritade den här.


Man ser att någon får en "gubben-i-lådan" i present. Sedan ska någon (de ser likadana ut) av dem hoppa fallskärm. Det finns pilar som visar att han tar fel låda med sig. I nästa ruta ser man mannen hoppa ut ur flygplanet. Om man skulle missa det, så står det att planet flyger högt uppe, nämnligen en kilometer ovanför marken.
I den sista rutan ska han fälla ut sin fallskärm och han märker att han tagit fel. Ordet "Nej!" visar hur han känner sig.

Egentligen skulle det räcka med den sista rutan. Jag ritade en ny version av den här serien, för att visa hur den skulle kunna se ut. Jag är visserligen ingen tecknare, men såhär blev resultatet.





Lite senare, när jag var tio-elva år hittade jag en annan hobby. Eftersom jag inte är en tecknare så tejpade jag fast texter på bilder som redan var tecknade. Nämnligen bokomslag.


text: Vi borde inte ha bjudit på vitlök



text: Klockan var långt över läggdags



text: Glassbilen hade kommit

Nu för tiden håller jag mest på med att sätta upp lappar i skolan där jag säljer saker man inte brukar sälja, kort sagt. Sen håller jag ju på med Killen med Koll också, som ni redan vet.
Ny film kommer strax!

Kommentarer
Postat av: Ditt största fan

Haha åh var roligt! :D

2010-07-20 @ 15:38:05
Postat av: Herr Tim

Den där serien var ju episk! För bövölen!

Och dina goda annonser, från gammalt bröd, till norrlänningar, till djur! Ljuvliga!

2010-08-04 @ 22:22:23
URL: http://oelsa.blogg.se/
Postat av: Inte Joakim Jonasson inte

"Glassbilen hade kommit"



HAHAHAAHAHAHAHHAH

2010-08-24 @ 03:22:43

Du pysen, du kan skriva massa grejer här:

Vad du heter:
FÖRGÄT MIG EJ!

Din post på internätet: (publiceras om jag känner för det)

Din blogg, om du är hipp och har en:

Grejen du ska skriva:

Trackback