Killen med Koll fyller ett år!

Idag var det exakt ett år sedan jag klädde mig i min blå morgonrock för att spela in en film för första gången. Det firar jag med en jubileumsfilm!

Jag har nu hållit på med film i runt åtta år. Tänkte ta en snabb genomgång med mina filmer.
Det här är Miffoman. Första filmen jag var med och gjorde. Jag, min bror och hans rumskamrat Johannes skrev manuset tillsammans. Det bestod mest utav Monty Python-skämt, men det blev iallafall en film utav det.

Den här filmen heter Man-mannen. Första manuset jag skrev själv och som jag spelade huvudrollen i. Jag var nog tolv-tretton år eller något sånt.


Jag fick en egen filmkamera och gjorde en del kortfilmer själv. Satte upp kameran på bord och agerade framför den. Den här filmen gjorde jag under tiden jag tittade på "Vad kvinnor vill ha". Vid den här tiden hade jag precis fyllt fjorton.

En annan film jag gjorde var "Death Note". Death Note är en manga, som ni förmodligen vet. Men vid den tiden hade jag bara hört om handlingen. "Ett namn som blir skrivet i boken dör". Testade att göra en kortfilm baserat på det. Det blev rätt tråkig och utdragen, men mina vänner uppskattade den ändå. Dessutom är det den filmen som blivit sedd flest gånger. Över 13000. Känns rätt häftigt.

Det här är den senaste "seriösa" filmen jag gjort. Skrev manus tillsammans med en klasskamrat till mig och det tog runt tre månader innan filmen var färdig. Den visades under ett projekt inför runt ettusen människor sammanlagt. Däremot försvann orginalfilen efter projektet, så det enda vi har kvar är en version utan ljud.
Jag kan visa den för er ändå.

Och slutligen länkar jag till mina Killen med Koll-filmer.
10-i-topp:
Gentlemens Club:
Killen med ...Thim:
Killen med Jul:
Recensera, din Jävel:
Saker som jag vet:
Saker som jag vet vs. Unterhose Studios:
En ny film är påväg! Kom ihåg att titta in under det kommande året också.

Kommentarer
Postat av: laman

du,pysen, mycket bra jobbat; mycket bra.

2010-05-22 @ 16:41:42
Postat av: Pekkan

SV; haha det är lite kul. Man kände sig lite, iakttagen!

borde typ det, var ju råskoj!

2010-05-25 @ 10:40:09
URL: http://ochjagbryrmiginte.blogg.se/

Du pysen, du kan skriva massa grejer här:

Vad du heter:
FÖRGÄT MIG EJ!

Din post på internätet: (publiceras om jag känner för det)

Din blogg, om du är hipp och har en:

Grejen du ska skriva:

Trackback